Blog Post

Risteilykausi starttaa 1.7.2020, tiedote koronaepidemian vaikutuksesta Ukkopekan toimintaan

S/S Ukkopekka • maalisk. 23, 2020

Tietoa koronapandemian aiheuttamista muutoksista Höyrylaiva s/s Ukkopekan toimintoihin. Tätä sivua tullaan päivittämään tarpeen vaatiessa.

Ukkopekan kausi starttaa 1.7.2020. Risteilyt heinäkuusta lähtien toteutetaan hieman poikkeuksellisella aikataululla. Risteilyt tehdään ke-la välillä ja matkat Naantaliin toteutetaan yhtenä risteilynä. Aikataulut ja lisää infoa risteilykohtaisilla sivuilla.

Alkukesän aikana olemme tehneet valmisteluja sekä suunnitelleet uusia käytäntöjä asiakkaiden hyvinvoinnin takaamiseksi; korostamme laivan tilojen puhtaanapitoa sekä rajoitamme asiakasmääriä viranomaisten ohjeistusten mukaan. Lisäksi ruokapöytien etäisyyksiä toisiinsa on pidennetty, jotta turvavälit säilyisivät asiakkaiden välillä. Muutostöiden suunnittelussa meitä on tukenut myös edunvalvontajärjestö Matkailu- ja Ravintolapalvelut Mara ry.

Seuraamme edelleen tarkasti viranomaisten määräyksiä sekä suosituksia. Asiakkaittemme sekä työntekijöidemme terveys on meille hyvin tärkeä asia, joten emme tule ottamaan turhia riskejä.

Varaukset & peruutukset

Ryhmien varauksissa pätee edelleen 30 vrk peruutusoikeus, joten ryhmät voivat turvallisin mielin tehdä varauksia myös tämän vuoden risteilykaudelle. Mikäli peruutus / siirto tapahtuu 30 vrk ennen risteilyn ajankohtaa, voidaan se tehdä täysin veloituksetta. Huomioittehan kuitenkin, että koronaviruspandemian johdosta pidätämme oikeuden muutoksiin kulloistenkin virallisten ohjeistuksien ja määräysten sekä toimintaedellytystemme mukaisesti.

Lahjakortit

Olemme tehneet s/s Ukkopekalla päätöksen, että kaikki lahjakortit, joiden voimassaolo umpeutuu 1.5.2020 - 1.6.2021 välisenä aikana voidaan käyttää vielä risteilykautena 2021. Lahjakortin voimassaoloa jatketaan automaattisesti eikä vaadi toimenpiteitä lahjakortin haltijalta.

Tekijä s/s Ukkopekka 28 Feb, 2023
Höyrylaiva s/s Ukkopekalle myönnettiin Travellers’ Choice ”Matkailijan valinta” -palkinto. Palkinnon perusteena olivat runsaat positiiviset asiakasarviot Ukkopekan palveluista.
Tekijä s/s Ukkopekka 07 Sep, 2022
Kiitos kuluneesta kesästä. Lämmin kesä sujui hienosti ja iso kiitos siitä kuulu mahtaville asiakkaillemme sekä reippalle työntekijöille. Syksyn ja talven aikana höyrylaivamme lepää Herrankukkaron rannassa ja toimii samalla kokous- ja illallistilana. Ukkopekka seilaa jälleen kesällä 2023! Ukkopekan lahjakortit täältä >>
Tekijä S/S Ukkopekka 30 Dec, 2020
Pentti-Oskari Kankaan perheyrityksen poika Karioskari Ukkopekka Kangas syntyi 1982. Nimensä hän sai isältään: Kari (koska tytär on Meri), äidiltään Oskari ja kummitädiltä (Tv-2:n Arja-täti) Ukkopekka. Kummitäti halusi tämän nimen Naantalissa kesiään viettäneen Presidentti Svinhufvudin mukaan. Siihen aikaan näin monen nimen antaminen ei onnistunut ja siksi yhdistettiin nimet niin, että nimeksi tuli Karioskari Ukkopekka Kangas. Sen nimirekisterikin hyväksyi, vaikka vieläkin tulee postia nimellä Karioskari Ukkopek. Ei riitä tietokoneessa kirjaimet. Kun entinen Merenkulkuhallituksen tarkastusalus T/A Turku ostettiin perheelle 1985, se sai nimekseen Ukkopekka. Siis yhteen kirjoitettuna. Yleensä purjelaivat saivat naisen nimen, mutta höyrylaivat useimmiten miehen nimen. Tässä tapauksessa pojan nimen. Tämä nimikkopoika toimii nyt isänsä merenjäljillä s/s Ukkopekan vastaavana kapteenina. Molemmat Ukkopekat ovat rauhallisia, sympaattisia ja ystävällisiä ja palvelevat mieluisasti vieraitaan alan viimeisen Mohikaanin kera. Höyrylaiva - Saaristomme viimeinen - on myös viimeinen tuulahdus menneestä maailmasta. Silloin kun nopeat ja tehokkaat eivät vielä olleet ihmisen vapaa-ajan hyvän mielen tuottajana.
Lisää viestejä